var
a, b, c : Byte; {użyliśmy typu Byte (zakres 0 do 255), ponieważ liczby na których będziemy operowali są dosyć małe. W zależności od zapotrzebowania deklarujemy typ, który nam odpowiada}
begin
a := 2;
b := 5;
{przypisaliśmy zmiennym wartości; zmienna c jest pomocniczą (domyślnie ma wartość 0)}
c := a; {przypisaliśmy wartość a do zmiennej c; c = a = 2}
a := b; {teraz a = 5, czyli nasze b}
b := c; {b przyjmuje wartość c, czyli 2}
{teraz a = 5, b =2}
ShowMessage('a = ' + FloatToStr(a) + ' b = ' + FloatToStr(b)); {ta komenda wyświetli komunikat pokazując wartości naszych liczb}
end;
Wystarczy wkleić powyższy kod pod napisem Procedure, aby przekonać się o działaniu algorytmu. SWAP jest wstępem do algorytmu losowania, który omówimy za jakiś czas. Postaramy się również napisać przykładowe programy działające według podanych na blogu kodach.